Veyron v2.0

Bugatti Vision GT: Konstruert for den virtuelle racerbanen, og deretter virkeliggjort. Vi har fått til et ulovlig stevnemøte med Veyrons ville etterfølger.

Å komme gjennom sikkerhetskontrollen, tre personer med armene fulle av fotoutstyr, er det enkleste. Å snuse seg fram til én bestemt bil i et osean av metall som er spredd ut over 11 kolossale utstillingshaller, det viser seg å være litt vanskeligere.

Nå er det midnatt. Bilmessen i Frankfurt dirret for ikke lenge siden av lyden fra kameraer, pesende journalister og overarbeidede espressomaskiner, men nå sover hallene. Det som bare timer tidigere var en bikube av aktivitet, er nå verdens dyreste og mest vidløftige parkeringshus. Vi lister oss forbi en rekke pregløse nye biler, ispedd et lite...

Og så ser vi den, der den hever seg majestetisk over de andre bilene som en marekatt i karbonfiber: Hekkvingen som overbeviste oss om at en slik ubekymret lekenhet var  tifold umaken verd. Tidligere på dagen hadde vi stått i kø sammen med alle andre, og i ti små minutter fått se og berøre Bugatti...

Logg inn for å lese resten av denne artikkelen.