Ikke bare en bil, men en ny måte å tenke på. Farvel 650S, hallo 720S.

Da McLarens bileventyr ble sparket i gang i 2009, virket det som om den intenst prosessdrevne logikken til selskapets formel 1-gren hadde overgått seg selv i de sterile lokalene til teknologisenteret. Dette kom til å bli intellektuelle superbiler. Den tidligere McLaren-sjefen, Ron Dennis, fortalte et heller forbløffet Top Gear at de hadde vitenskapelig bevis for at de hadde laget den beste superbilen i verden.

Åtte år senere er oppdraget kalibrert på nytt. Lekser er lært, litt ydmykhet er blandet inn, og alle som har kjørt en 675 LT vet at disse bilene vet hvordan de skal feste. Fakta og statistikk er enda mer imponerende enn før – opptil 30 prosent av selskapets overskudd investeres i forskning og utvikling, mye...

Dette kom til å bli intellektuelle superbiler.

Nå har de byttet ut en av kjernemodellene sine for første gang. Nok en milepæl, ikke minst fordi dette også betyr en ny generasjon understell i karbonfiber, en kraftig revidert drivlinje og masse ny, fancy teknologi. Blant de viktigste tallene finner vi 710 hestekrefter, 770 Nm, 249 g/km CO2, 0–100 km/t på 2,9 sekunder, 0–200...

Logg inn for å lese resten av denne artikkelen.